Seule • Festival sons d’automne

CONCERT

site_ImageSeule

 

 

Samedi 27 novembre, 19h00
Salle Pierre Lamy, Annecy

_

SEULE

SEULE est une recherche sur l’impact du langage et des mots dans le corps, donc dans notre être profond. Dans l’immobilité du silence intérieur, les mots résonneront et se logeront dans la matière-même de la chair. Ils seront entendus et vus par le prisme du mouvement. Dans cet effondrement, parfois, le corps restera seul, flottant dans l’espace immense de la nuit, suspendu. C’est une réflexion sur la solitude comme état universel et inéluctable de la condition humaine. Le langage comme tentative de rompre cette solitude. SEULE serait, être avec soi même, dans son monde intérieur nourri par son propre imaginaire.

La solitude implique que, bien que seul, je sois avec quelqu’un (c’est à dire moi-même).
Hannah Arendt (Responsabilité et jugement)

Patrick Marcland, musique
Laurence Marthouret, conception et chorégraphie
Tony Barthélémy, scénographie
Eugénie Marcland, création lumière et régie
Angélique Pachiotti, danseuse

Musiciens de Court-circuit
Alexandra Greffin-Klein et Aya Kono, violon
Laurent Camatte, alto 

Julien Decoin, violoncelle

Camille Giuglaris, électronique

_

 

Seule
spectacle pour une danseuse, quatuor à cordes et électronique

INFORMATIONS PRATIQUES

 

— Salle Pierre Lamy
12 Rue de la République, 74000 Annecy

— Tarifs 
NN

— Renseignements et réservations
Salle Pierre Lamy, 04 50 45 38 68

Mesures sanitaires
En application des directives gouvernementales en vigueur à partir du 21 juillet 2021, l’accès au festival se fera sous présentation d’un pass sanitaire.

Le pass sanitaire se présente sous forme d’un QR Code :
• numérique via l’application TousAntiCovid
• ou imprimé depuis les portails Ameli.fr ou SI-DEP

 

Jeux

6007_20171113_nicolastzortzi_17108-edit-hd

CRR de Paris

 

Daniel D’Adamo, Coeli et Terraefor saxophone and double bass
Nicolas Tzortzis
, … à une main. Hommage à Roger Federer for ensemble (world premiere)
Martino Traversa, Rimane l’eco for ensemble
Georg Friedrich Haas
, Ausweg for ensemble

 

Musicians of Court-circuit
Saxophone : Vincent David          
Violin : Alexandra Greffin-Klein                     
Double bass : Didier Meu           
Conductor : Pierre-André Valade

The surprising instrumental alloy of the double bass and bass saxophone is what Daniel D’Adamo’s Coeli and Terrae relies on. These two instruments become, one after the other, main character and shadow. Their interweaving by rhythms and play modes leads to perceive a “meta-instrument”. In return, homorythmic pursuit and cut leads to moments where tones lose temporarily their identity. The idea of interweaving also affects the form. We will take side roads, backtrack, lose the steps that had guided us to find them again.

“À une main” (one-handedly) by Nicolas Tzortzis is conceived as a short film inspired by a grand slam Roger Federer won. The solo violin confronts consecutively seven opponents, from solo to quintet. It is accompanied and amplified by an instrument from the ensemble, as if electronic process affected its tone. The fourth layer represents what occurs “around”. Played by the instruments that do not take part to the game, rather noisist or neutral, the latter serves a background to the main action

Rimane l’eco By Martino Traversa explores a particular aspect of complexity with an increasing sonorous density, allowed with a process of successive accumulation, and its quick dispersal. The writing is sustained by a precise structural order, gradually complexifying until reaching a certain point of accumulation from which the perceptive image of echo takes form.  

The second word of Georg Friedrich Haas work title, weg (path, gone), leaves space to interpretation, and the ambiguity is intention, either “exit door”, “stop, leave” or yet something else. The piece is also a game for ambiguity : it begins with enigmatic piano trills the strings comment, then, by the other instruments according to a fluctuating and hesitating path, with microtonal and the composers typical slippery stretches. The development is uncertain, with sudden curls, and unachieved wanders.

 

 

Information

Conservatoire à Rayonnement Régional, 14 rue de Madrid, 75008 Paris
Prices : free entrance
Information and reservations : Ensemble Court-circuit, production@court-circuit.fr, 06 89 16 64 00


PARTENAIRES


Production Ensemble Court-circuit et compagnie /tranS

https://goo.gl/maps/ytjpzHJ131u3nYpR8